Altibox-partnerskapet har Norges mest fornøyde tv-kunder! Altibox-partnerskapet har Norges mest fornøyde tv-kunder!Mandag 21. oktober la det uavhengige analysebyrået EPSI Rating Norge frem resultatene fra sin årlige undersøkelse av kundetilfredsheten i norsk tv-bransje. Altibox-partnerskapet har Norges mest fornøyde tv-kunder med god margin. Frihet til å velge egen underholdning Størst fremgang ser vi på spørsmål om valgfriheten kundene får med Altibox TV – slik at hver enkelt kan velge de strømmetjenestene og kanalene de ønsker selv. Kundene våre setter også pris på relevante råd og anbefalinger, og at Altibox er enkel å forholde seg til. – Tusen takk for tilliten til alle som har Altibox, i hele Norge. Denne kåringen er en påminnelse om hvor viktig det er å levere god service og produkter, og vi er ydmyke over at dere har valgt oss, sier direktør for privatmarkedet i Altibox, Shiraz Abid og fortsetter: Vi er takknemlige for at kundene rangerer oss høyest av alle, samtidig ser vi at det er mye vi kan forbedre oss på. Ambisjonen vår er å score enda høyere ved neste måling, sier Abid. God margin Hvert år gjennomfører EPSI en av Nordens største undersøkelser av kundetilfredshet. Undersøkelsen måler disse faktorene: Forventinger, verdi for pengene, servicenivået, produktet/tjenestekvaliteten og omdømme. Tilbakemeldingene fra kundene gir et gap på hele 4,4 prosentpoeng ned til bransjesnittet. Disse fantastiske resultatene kommer av teamwork på sitt beste. Vi samler de beste strømmetjenestene og kombinerer med tilgang til de tradisjonelle lineære kanalene. Alt til en god pakkepris. Altibox er nå Norges største tv-distributør, med en markedsandel på 28,8%. Totalt i det norske markedet er det to millioner tv-abonnement. Takker kundene Vi er stolte av at kundene i Bergen og resten av landet verdsetter friheten til å velge underholdning gjennom Altibox. Det er også svært positivt at vår kundeservice blir anerkjent, da dette er en viktig del av kundeopplevelsen. Denne tilbakemeldingen viser at vi møter kundenes behov, men samtidig minner det oss om viktigheten av kontinuerlig forbedring, sier administrerende direktør Tore Nyhammer i Bergen Fiber. Tore Nyhammer, administrerende direktør i Bergen Fiber I år ga Altibox-partnerskapets tv-kunder en score på 67.5 av 100 poeng. EPSI, kundetilfredshet TV privatmarkedet 2024: Altibox: 67,5 RiksTV: 65,2 Bransjesnitt: 63,1 Telenor: 62,5 Strim: 62,2 Telia: 61,6 Allente: 57,3 EPSI Rating Norge foretar en nasjonal og uavhengig måling av kundetilfredshet og lojalitet innen tv- og telekombransjen. Altibox løfter snittet med stabil kvalitet, enkelhet og kundeservice på topp – klart bedre enn konkurrentene, ifølge Epsi. – Årets kundetilfredshetsstudie av TVdistributørene i Norge viser at flertallet av aktørene får en noe dårligere tilbakemelding enn på samme tid i fjor. Altibox skiller seg imidlertid ut med en skår på 67,5, noe som gjør dem til bransjevinneren i årets undersøkelse. Selv om 67,5 ikke er en spesielt høy skår sammenlignet med nivåene fra strømmebransjen, så er Altibox bedre enn sine hovedkonkurrenter på å møte kundenes forventninger og behov. Produktkvaliteten er stabil og god, det er relativt enkelt å være kunde, og kundeservicenivået er tydelig høyere enn hos konkurrentene. Altibox lykkes dessuten bedre enn sine konkurrenter på å komme med anbefalinger om filmer, serier og annen underholdning, noe som bidrar til å heve helhetsinntrykket ute blant kundene. ifølge Fredrik Høst, daglig leder i Epsi Rating Norge. Les mer om undersøkelsen her:
Frihet til å velge egen underholdning Størst fremgang ser vi på spørsmål om valgfriheten kundene får med Altibox TV – slik at hver enkelt kan velge de strømmetjenestene og kanalene de ønsker selv. Kundene våre setter også pris på relevante råd og anbefalinger, og at Altibox er enkel å forholde seg til. – Tusen takk for tilliten til alle som har Altibox, i hele Norge. Denne kåringen er en påminnelse om hvor viktig det er å levere god service og produkter, og vi er ydmyke over at dere har valgt oss, sier direktør for privatmarkedet i Altibox, Shiraz Abid og fortsetter: Vi er takknemlige for at kundene rangerer oss høyest av alle, samtidig ser vi at det er mye vi kan forbedre oss på. Ambisjonen vår er å score enda høyere ved neste måling, sier Abid. God margin Hvert år gjennomfører EPSI en av Nordens største undersøkelser av kundetilfredshet. Undersøkelsen måler disse faktorene: Forventinger, verdi for pengene, servicenivået, produktet/tjenestekvaliteten og omdømme. Tilbakemeldingene fra kundene gir et gap på hele 4,4 prosentpoeng ned til bransjesnittet. Disse fantastiske resultatene kommer av teamwork på sitt beste. Vi samler de beste strømmetjenestene og kombinerer med tilgang til de tradisjonelle lineære kanalene. Alt til en god pakkepris. Altibox er nå Norges største tv-distributør, med en markedsandel på 28,8%. Totalt i det norske markedet er det to millioner tv-abonnement.
Tore Nyhammer, administrerende direktør i Bergen Fiber I år ga Altibox-partnerskapets tv-kunder en score på 67.5 av 100 poeng. EPSI, kundetilfredshet TV privatmarkedet 2024: Altibox: 67,5 RiksTV: 65,2 Bransjesnitt: 63,1 Telenor: 62,5 Strim: 62,2 Telia: 61,6 Allente: 57,3 EPSI Rating Norge foretar en nasjonal og uavhengig måling av kundetilfredshet og lojalitet innen tv- og telekombransjen.