TV-SKOLEN – En bedre digital hverdag for alle TV-SKOLEN – En bedre digital hverdag for alleGjennom konseptet TV-SKOLEN inviterer vi beboere hos våre borettslag- og sameiekunder til et sosialt treff hvor en lærer å bli tryggere på å bruke fjernkontroll, TV-tjenester og øvrige tjenester levert av oss. Først ut var beboerne i Kleppestø Terrasse på Askøy. For oss i Bergen Fiber var det veldig kjekt å møte entusiastiske og takknemlige deltakere. Det var stort oppmøte og deltakerne stilte godt forberedt med gode spørsmål. Digitalt og sosialt inkluderende For en bedre digital hverdag, og full utnyttelse av Altibox sine tjenester, er det viktig å forstå hvordan fjernkontrollen og tv’en fungerer. For å hindre at mennesker faller utenfor den digitale inkluderingen, har vi derfor startet opp konseptet TV-SKOLEN. Digitaliseringen er viktig for å drive samfunnet fremover på en bærekraftig måte, og vi i Bergen Fiber skal være en drivende kraft i dette arbeidet. Samtidig ønsker vi å sikre at utviklingen skjer på en måte som ivaretar enkeltmenneskers behov, ønsker og forutsetninger. Det er krevende å henge med i en utvikling som går i et enormt tempo, og et samfunn hvor ikke alle er med, blir et fattigere samfunn. En god innføring i fjernkontroll og TV-tjenester Konseptet TV-SKOLEN har gjennom flere år blitt gjennomført av Sandefjord Bredbånd med stor suksess. Sandefjord Bredbånd er en del av samme partnerskap som Bergen Fiber, og dermed har vi fått nyte godt av deres erfaringer. Dette tar vi med oss når vi nå viderefører konseptet til våre kunder. I løpet av to timer vil våre kundeveiledere gå gjennom bruk av fjernkontroll, tv-tjenester som kanalvalg og innlogging til Min side, samt øvrige tjenester levert av oss. – Jeg hjalp en beboer med å endre hennes abonnement. Mannen var gått bort og hans e-postadresse var registrert på abonnementet. Vi fikk endret dette og var også innom Mine Sider, som hun ikke hadde kjennskap til fra før, hvor vi endret noen kanalvalg. Hun var veldig takknemlig for hjelpen og ekstra fornøyd med at hun nå hadde fått opplæring i bruken av Mine Sider, forteller salgskoordinator Jane Nordvik. Sammen skaper vi mestring Vi i Bergen Fiber ser at mange ikke våger å spørre om det de lurer på når det kommer til digitale og tekniske utfordringer. Gjennom TV-SKOLEN håper vi å senke terskelen for å spørre om hjelp, og at flere vil føle mestring uansett alder. – Å komme sammen med gode naboer i hyggelige omgivelser, gjerne med en kaffekopp og noe godt å bite i, gjør det lettere å prøve og feile. Våre dyktige kundeveiledere er til stede og svarer på alle spørsmål, og målet er at alle skal føle mestring og bli venn med fjernkontrollen før de går hjem, sier Frode Sunnarvik, salgssjef Borettslag.
For oss i Bergen Fiber var det veldig kjekt å møte entusiastiske og takknemlige deltakere. Det var stort oppmøte og deltakerne stilte godt forberedt med gode spørsmål. Digitalt og sosialt inkluderende For en bedre digital hverdag, og full utnyttelse av Altibox sine tjenester, er det viktig å forstå hvordan fjernkontrollen og tv’en fungerer. For å hindre at mennesker faller utenfor den digitale inkluderingen, har vi derfor startet opp konseptet TV-SKOLEN. Digitaliseringen er viktig for å drive samfunnet fremover på en bærekraftig måte, og vi i Bergen Fiber skal være en drivende kraft i dette arbeidet. Samtidig ønsker vi å sikre at utviklingen skjer på en måte som ivaretar enkeltmenneskers behov, ønsker og forutsetninger. Det er krevende å henge med i en utvikling som går i et enormt tempo, og et samfunn hvor ikke alle er med, blir et fattigere samfunn. En god innføring i fjernkontroll og TV-tjenester Konseptet TV-SKOLEN har gjennom flere år blitt gjennomført av Sandefjord Bredbånd med stor suksess. Sandefjord Bredbånd er en del av samme partnerskap som Bergen Fiber, og dermed har vi fått nyte godt av deres erfaringer. Dette tar vi med oss når vi nå viderefører konseptet til våre kunder. I løpet av to timer vil våre kundeveiledere gå gjennom bruk av fjernkontroll, tv-tjenester som kanalvalg og innlogging til Min side, samt øvrige tjenester levert av oss. – Jeg hjalp en beboer med å endre hennes abonnement. Mannen var gått bort og hans e-postadresse var registrert på abonnementet. Vi fikk endret dette og var også innom Mine Sider, som hun ikke hadde kjennskap til fra før, hvor vi endret noen kanalvalg. Hun var veldig takknemlig for hjelpen og ekstra fornøyd med at hun nå hadde fått opplæring i bruken av Mine Sider, forteller salgskoordinator Jane Nordvik. Sammen skaper vi mestring Vi i Bergen Fiber ser at mange ikke våger å spørre om det de lurer på når det kommer til digitale og tekniske utfordringer. Gjennom TV-SKOLEN håper vi å senke terskelen for å spørre om hjelp, og at flere vil føle mestring uansett alder. – Å komme sammen med gode naboer i hyggelige omgivelser, gjerne med en kaffekopp og noe godt å bite i, gjør det lettere å prøve og feile. Våre dyktige kundeveiledere er til stede og svarer på alle spørsmål, og målet er at alle skal føle mestring og bli venn med fjernkontrollen før de går hjem, sier Frode Sunnarvik, salgssjef Borettslag.