Bergen Fiber har satt beredskap Bergen Fiber har satt beredskap– Vi er i dag i en alvorlig situasjon i Norge og resten av verden. Dette påvirker også oss i Bergen Fiber og vi må alle gjøre det som er nødvendig for å holde hjulene i gang i samfunnet. Bergen Fiber har vel 45.000 kunder og vi jobber for å opprettholde god nettkapasitet. Vi vil begrense vedlikehold av fibernettet til det absolutt nødvendigste, for å sikre best mulig opplevelse for alle våre kunder som er hjemme. Foreløpig klarer vi å opprettholde arbeid og aktiviteter som planlagt sammen med våre leverandører, sier administrerende direktør Tore Nyhammer. I tillegg til å følge myndighetens råd har Bergen Fiber gjort en rekke tiltak som: Alle ansatte har siden 10. mars jobbet fra hjemmekontor Alle reiser og tilstelninger er kansellert Møter mellom kolleger og med eksterne skal gjennomføres via digitale kanaler Vedlikehold som ikke er kritisk viktig er utsatt Ansatte oppfordres sterkt fra å reise på private reiser og ellers følge myndighetene anbefalinger Sjekk din adresse på 1-2-3 Se om Bergen Fiber kan levere der du bor! Sjekk nå
Vi vil begrense vedlikehold av fibernettet til det absolutt nødvendigste, for å sikre best mulig opplevelse for alle våre kunder som er hjemme. Foreløpig klarer vi å opprettholde arbeid og aktiviteter som planlagt sammen med våre leverandører, sier administrerende direktør Tore Nyhammer. I tillegg til å følge myndighetens råd har Bergen Fiber gjort en rekke tiltak som: Alle ansatte har siden 10. mars jobbet fra hjemmekontor Alle reiser og tilstelninger er kansellert Møter mellom kolleger og med eksterne skal gjennomføres via digitale kanaler Vedlikehold som ikke er kritisk viktig er utsatt Ansatte oppfordres sterkt fra å reise på private reiser og ellers følge myndighetene anbefalinger